دسته‌بندی نشده

پوشاک بچه گانه و آنچه باید درباره آن بدانیم

انتخاب پوشاک بچه گانه

1.لباس  هایی را انتخاب کنید که عوض کردن آنها آسان باشد
شما خیلی سریع متوجه خواهید شد که لباس  هایی را انتخاب کنید که به آسانی پوشیده و درآورده شوند. اگر عوض کردن لباس مشکل باشد، باعث ناامیدی شما می شود، زمان بیشتری را باید صرف تعویض لباس کودک کنید و شاید با این کار، سبب ناراحتی کودک کوچولوی خود شوید.

1- سعی کنید لباس  هایی بخرید که قابلیت کشسانی داشته باشند.

2- از خرید لباس  های دکمه دار اجتناب کنید و به جای آن لباس هایی خریداری کنید که با بندک و یا قلاب( Velcro ) بسته می شوند.

3- بر روی خرید لباس  هایی تمرکز کنید که پائین لباس قابل جدا شدن باشد( لباس های سرهمی زیر دکمه)

4- لباس هایی را برای کودک انتخاب کنید که امکان تعویض پوشک را آسان کند. لباس پوشاندن به کودک به صورت لایه ای  و دو تکه، به جای لباس  های سر همی و یک تکه، دسترسی به پوشک را آسان می کند و گزینه  های بهتری نیز هستند.

2.بر روی خرید پارچه  های نرم تمرکز کنید
نرمی پارچه در هنگام خرید لباس کودک بسیار مهم است . در نهایت، درست همان طور که شما نمی خواهید لباس  های ناراحت کننده بپوشید، کودکان هم دوست ندارند از این نوع لباس ها بپوشند.جنس لباس هایی که برای کودک خود می خرید، مشابه جنس پارچه  هایی باشند که برای لباس های خودتان تهیه می کنید.

لباس های بدون تگ( برچسب) را بررسی کنید .

از خرید لباس های پشمی اجتناب کنید .

بر روی خرید لباس های پنبه با نخ تمرکز کنید.

لباس هایی از جنس مواد مصنوعی مثل پلی استر را خریداری کنید.

3.لباس های متناسب با فصل بخرید
یک عامل مهم در هنگام خرید لباس کودک، اطمینان داشتن از متناسب بودن آنها در فصول مختلف سال است. با خرید لباس های متناسب برای هر فصل، مطمئن خواهید شد که کودک شما مناسب با هر آب و هوایی، لباس دارد و همچنین شیک و زیبا به نظر می رسد.

  • داشتن لباس گرم در فصل زمستان کاملا ضروری است و حتما خرید لباس های گرم، جوراب، چکمه و کلاه را در نظر داشته باشید.
  • در فصل پاییز، بهار یا تابستان، لباس های خیلی گرم را به کودک خود نپوشانید، فقط به صرف اینکه لباس های زمستانی، قشنگ و شیک هستند.

4.برای شش ماه اول بر روی لوازم مورد نیازکودک تمرکز کنید
شما تنها باید بر روی اقلام ضروری برای شش ماه اول زندگی کودک خود تمرکز کنید به این دلیل که نوزادان واقعا به سرعت رشد می کنند و پس از گذشت مدت کوتاهی از پوشیدن لباس ها، برای آنها کوچک می شوند پس، این موارد را در نظر بگیرید:

لباس های یک تکه بخرید. این نوع لباس ها ممکن است در قسمت جلویی یا در بین پاها دارای دکمه باشند و همچنین بسته به آب و هوا می توانند آستین بلند یا آستین کوتاه باشند. همچنین در هوای سرد می توانید لباس های یک تکه را در زیر لباس های دیگر، به تن کودک کنید.

  • از شلوارهای راحتی استفاده کنید که به آسانی برای تعویض پوشک از پای کودک درآورده می شوند.
  • برای کودک خود کلاه  بخرید و همچنین یک کلاه آفتابی با کیفیت مناسب که بتواند از سر کودک محافظت کند. برای محافظت از سرما و نور خورشید، سر کودک باید در چند ماه اول پوشانده شود .
  • جوراب و چکمه بخرید.خرید کفش تا زمانی که کودک شروع به راه رفتن نکرده است، لزومی ندارد.
  • تعداد زیادی پیش بند نیز خریداری کنید.

5.لباس هایی بخرید که به راحتی شسته می شوند
خریدن لباس هایی که به راحتی شسته می شوند، بسیار مهم است چون آب دهان کودک ممکن است به طور مرتب بر روی لباس هایش بریزد و یا لباس های خود را با ریختن غذا، کثیف کند. به همین دلیل، ممکن است در روز، چند دست لباس را عوض کنید و خیلی سریع می بینید که مقدار زیادی لباس برای شستن، جمع شده است. در نتیجه بر روی خرید لباس هایی تمرکز کنید که به راحتی شسته می شوند زیرا این کار باعث صرفه جویی در وقت و زمان شما می شود.

1- از خرید لباس های بافتنی خودداری کنید چون باید آنها را برای خشک کردن، آویزان کنید . علاوه بر این، اگر از این نوع لباس ها به خوبی مراقبت نشود، ممکن است گلوله های کوچکی بر روی سطح لباس تشکیل شود و یا به سرعت خراب شوند.

2- اطلاع داشته باشید که لباس هایی از جنس پنبه، وقتی در معرض گرما قرار می گیرد،  کوچک و جمع می شوند.

3- لباس های پشمی را با آب سرد بشوئید و به هیچ قیمتی از خشک کن استفاده نکنید. به همین دلیل، خریدن لباس  های پشمی برای کودک ممکن است انتخابی خوبی نباشد.

6.لباس  های کودک را حداقل یک سایز بزرگ  تر بخرید
این فقط به خاطر رشد سریع کودکان نیست، بلکه به این دلیل است که شما می توانید از این لباس ها برای مدت طولانی تری استفاده کنید . در نتیجه، در هنگام خرید پوشاک بچه گانه جدید،در نظر داشته باشید که لباس ها را کمی بزرگ تر خریداری کنید.

  •  اگر چه در ابتدا ممکن است تمایلی به خرید لباس  های خیلی بزرگ نداشته باشید،  اما وقتی یک پیراهن یا یک لباس خواب را می بینید که تا مدت زمانی طولانی می توانید از آنها استفاده کنید، از خود تشکرخواهید کرد .
  • اگر تصمیم دارید برای زمانی که کودک شش ماه یا بزرگ  تر است، لباسی خریداری کنید، دقت داشته باشید که شش ماهگی کودک در چه فصلی خواهد بود و زمان مناسب خرید لباس را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *